FX Daily: در دوره جشن چه چیزی را در بازارها تماشا کنیم
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

بعید است که بازارها با هرگونه انتشار داده در دوره کریسمس جابجا شوند ، اما خروج دست و پنجه نرم از خط مشی صفر در چین و تحولات در بازار انرژی ممکن است باعث وخیم شدن در احساسات جهانی شود. ما در اوایل سال 2023 به دلار صعود می کنیم. بانک ملی چک جلسات امسال بانکهای مرکزی منطقه را می بندد.

USD: هیچ داده کلیدی در دو هفته آینده وجود ندارد

با نزدیک شدن به آرام ترین دوره سال ، بازارها هنوز هم در حال غافلگیری هجوم آور دیروز توسط بانک ژاپن هستند. واکنش بازار به شوک BOJ شاهد فروش گسترده ای در اوراق قرضه بوده است ، اما هیچ سرریز منفی به سهام غربی وجود ندارد. USD/JPY در زمان نوشتن در حدود 131. 80 معامله می شود: بسته شدن سال بالاتر از 130. 00 ممکن است یک توسعه خوش آمدید در BOJ باشد زیرا می تواند نشان دهد که گمانه زنی ها در مورد عادی سازی بیشتر سیاست - در حال حاضر - در حال بررسی است.

امروز ، بازارها به اعتماد به نفس مصرف کننده هیئت مدیره کنفرانس و همچنین داده های فروش خانه نگاه می کنند. دیروز ، شروع مسکن بالاتر از اجماع در حالی که مجوزهای ساختمانی بسیار بیشتر از آنچه انتظار می رفت فرو رفت. در همسایگی کانادا ، انتظار دارید که داده های CPI امروز بعد از ظهر بر دلار کانادا تأثیر بگذارد.

از آنجا که این آخرین FX روزانه سال است ، ما باید در دو هفته آینده به رانندگان بالقوه FX نیز نگاه کنیم. از طرف داده ، تقویم ایالات متحده شامل درآمد شخصی ، PCE و سفارشات کالاهای بادوام برای ماه نوامبر (در 23 دسامبر) و همچنین شاخص های تولید دالاس و ریچموند در 27-28 دسامبر است. در حال حاضر ، تا زمان انتشار فدرال دقیقه در 4 ژانویه ، هیچ بلندگوهای فدرال برنامه ریزی شده وجود ندارد.

ما شک داریم که داده ها قادر به لرزش بازارها در محیط کم حجم دوره جشن خواهند بود. اخبار از چین و در مورد بحران انرژی احتمالاً در صورت وجود هرگونه حرکت قابل توجهی را انجام می دهد. در چین ، تعداد فزاینده ای از گزارش های غیررسمی نشان می دهد که تعداد کشته شدن واقعی ممکن است به طور قابل توجهی بزرگتر از گزارش گزارش شده باشد: در صورت حمایت از شواهد بیشتر ، بازارها ممکن است به طور فزاینده ای در پایداری مسیر خروج صفر صفر چین تردید کنند ، با پیامدهای منفی براییوان ، EMFX آسیایی و ارزهای بالایی.

از طرف انرژی ، قصاص احتمالی روسیه به درپوش اتحادیه اروپا در مورد قیمت بنزین ، افزایش احتمالی در درگیری در اوکراین و اخبار مربوط به آب و هوا (که اخیراً عامل اصلی قیمت گاز بوده است) ممکن است همه در FX عواقب داشته باشدبازار. ارزهای اروپایی همچنان از این دیدگاه کاملاً آسیب پذیر به نظر می رسند.

ما فکر می کنیم DXY می تواند سال را در سطح فعلی ببندد. مطابق با روند فصلی خود ، دسامبر یک ماه نرم برای Greenback بوده است. لازم به یادآوری است که دلار در هر چهار سال گذشته در ژانویه افزایش یافت. دیدگاه ما برای اوایل سال 2023 هنوز یکی از بازیابی دلار است.

یورو: توجه به نوسانات بازار انرژی

ما فکر می کنیم EUR/USD ممکن است با شروع نوسانات ، برخی از تثبیت را در حدود 1. 0600 در پایان سال پیدا کند. افت سطح زیر 1. 0500 ، با این وجود ، ممکن است احساسات بازار به ویژه در سمت انرژی رو به وخامت بگذارد.

در دو هفته آینده برای یورو هیچ نسخه اصلی داده ای برای برجسته کردن وجود ندارد ، حداقل تا زمان انتشار ارقام CPI آلمان برای ماه دسامبر (3 ژانویه). هیچ سخنران بانک مرکزی اروپا برنامه ریزی نشده است.

در جای دیگر در اروپا توسعه یافته ، به انتشار امروز نظرسنجی اقتصادی سوئد توجه داشته باشید. در نروژ ، ارزش نظارت بر خریدهای روزانه FX منتشر شده توسط Norges Bank در 30 دسامبر را دارد. این بانک در دو ماه گذشته فروش Krone را کاهش داده است ، و - این ممکن است اشتها را برای یک ارز قوی تر نشان دهد. انتظار برخی از نوسانات NOK در مورد انتشار را دارید. ما می بینیم که EUR/SEK و EUR/NOK به ترتیب از 11. 00-11. 10 و محدوده 10. 45-10. 55 وارد سال جدید می شوند.

GBP: چشم انداز 2023 هنوز هم چالش برانگیز به نظر می رسد

در حالی که با اعتصاب های متعدد برخورد می کند ، انگلیس در دو هفته آینده انتشار داده های زیادی را مشاهده نمی کند ، در حالی که اولین داده های تولید ناخالص داخلی فردا بعید است که بازار را جابجا کند. تا هفته اول ژانویه هیچ سخنران برنامه ریزی شده بانک مرکزی انگلیس وجود ندارد.

ما همچنان شاهد خطرات نزولی برای پوند در سال جدید هستیم ، زیرا یک محیط رکود اقتصادی و حساسیت به بی ثباتی بازار ممکن است باعث بازگشت به محدوده 1. 15-1. 18 در کابل شود. برای این فصل جشن ، GBP/USD ممکن است حدود 1. 2100-1. 2250 را در خود جای دهد.

CEE: CNB در یک وضعیت راحت

جلسه دیروز بانک ملی مجارستان یک واکنش شگفت آور بازار را به همراه داشت. NBH موفق شد ضمن اعلام اینکه برنامه تأمین ارز سخت به واردکنندگان انرژی برای ماه های آینده تمدید می شود ، "نرخ بالاتر برای طولانی تر" خود را حفظ کند. هر دو نشان دهنده اخبار مثبت برای Forint هستند. بازده های ضمنی دوباره به سطح نزدیک به رکورد افزایش یافته و سپر را در برابر فروش های احتمالی فراهم می کند. علاوه بر این ، کاهش قیمت بنزین در روزهای اخیر بار دیگر FX را در منطقه CEE هدایت کرده است ، و با توجه به اینکه مجارستان وابسته به انرژی در منطقه است ، این امر به طور مثبت به یک تقویت کننده تقویت می شود. بنابراین ، در کل ، همه چیز به نفع تقویت بیشتر Forint ، تقویت دیدگاه ما صحبت می کند و انتظار داریم 400 یورو در هر سطح HUF در روزهای آینده باشد.

امروز ، آخرین جلسه بانک ملی چک سال را خواهیم دید. در راستای بازار ، انتظار داریم نرخ ها و رژیم FX بدون تغییر باقی بمانند. اعضای هیئت مدیره طی چند روز گذشته در مذاکرات خود بسیار باز بوده اند ، بنابراین بعید به نظر می رسد که هرگونه شگفتی را ببینیم. اگرچه تورم بیش از آنچه در ماه نوامبر انتظار می رود افزایش یافته است ، اما هنوز هم زیر پیش بینی CNB به دلیل اقدامات دولت است. علاوه بر این ، Koruna مدت طولانی است که زیر سطح مداخله CNB قرار دارد و در واقع دیروز در 11 سال به قوی ترین سطح خود در برابر یورو رسید. بنابراین ، با توجه به عملکرد واکنش جدید ، بانک مرکزی در وضعیت راحت قرار دارد. در حال حاضر ، ما معتقدیم که Koruna عمدتاً توسط شرایط جهانی ، کاهش قیمت بنزین و دلار ضعیف تر آمریکا پشتیبانی می شود. در هر دو مورد ، ما معتقدیم که این موقت است و علاوه بر این ، به نظر می رسد که موقعیت در مورد Koruna بیشتر در منطقه است. بنابراین ، ما فکر می کنیم Koruna به زودی به حد خود خواهد رسید.




:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: